VISUOMENĖS SVEIKATOS BIURAS

TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

 Turite klausimų? Susisiekime!  

FBtelmail

 

    

Paieška

Augančiam besivystančiam organizmui reikia statybinių medžiagų tam, kad visi procesai organizme vyktų tinkamai ir sklandžiai. Mūsų dabartinė sveikatos būklė ir būsima sveikatos būklė priklauso nuo tinkamų maistinių medžiagų kiekio mityboje.

Svarbu ir tai jog subalansuota mityba, kupina vitaminų ir mikroelementų suteikia ne tik gražesnę veido spalvą, bet ir energijos, sportiškumo, kūno ir judesių harmoniją. Štai kodėl tikrų maisto medžiagų ribojimas blogai subalansuotose lieknėjimo dietose gali duoti priešingus nei norima rezultatus. Kad organizmas būtų energingas reikia valgyti riebalų, bet nedideliais kiekiais. Sveikiausias riebalų šaltinis yra riebi žuvis pvz. lašiša ar skumbrė taip pat labai tinka riešutai ir įvairiausios sėklos, natūralūs linų sėmenų bei alyvuogių aliejus. Rekomenduojama atsisakyti didelių prisotintų riebalų kiekių, kurie yra tokiuose produktuose kaip šokoladas, pyragėliai ir kiti saldumynai. Viena iš naudingiausių medžiagų yra baltymai – statybinė medžiaga, svarbi augimui. Jos galima rasti pieno produktuose, paukštienos mėsoje, riešutuose, grūdų produktuose. Įvairių vitaminų gausu vaisiuose ir daržovėse. Labai svarbu vaisius ir daržoves įtraukti į kasdienę mitybą pvz. sumuštiniai turėtų visada būti su žaliosiomis petražolėmis ar salotomis, valgyti obuolius kiekvieną dieną. Obuoliai – gražios veido odos, o ypač šypsenos garantas. Svarbu pabrėžti skysčių reikšmę, vanduo gyvybės šaltinis, priešingai nei limonadas ar kiti gazuoti gėrimai. Skaidulos yra laba svarbi maistinė medžiaga. Norėdamos jų gauti, turėtume valgyti bulvių (jos nestorina, jei nevalgome jų su riebiu padažu), ankštinių daržovių, rudųjų ryžių ir t.t. Tai tam kartui tiek, iki. 

Informaciją parengė:
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė
Indrė Šimulytė