Laukiame Jūsų vertinimų ir siūlymų
Norite paklausti?
EN
Sveikatą stiprinančios mokyklos tikslas
Stiprinti mokinių ir kitų mokyklos bendruomenės narių fizinę, protinę, dvasinę sveikatą, gilinti sveikatos žinias bei formuoti sveikos gyvensenos įgūdžius, bendromis mokytojų, medikų, šeimos bei visuomenės pastangomis kurti integruotą, visa apimančią sveikatos stiprinimo sistemą bei sveikatai palankią aplinką.
Sveikatą stiprinančios mokyklos vertybės ir principai
Vertybės:
Teisingumas. Visiems lygios teisės į mokslą ir sveikatą.Nuoseklumas ir darnumas. Sisteminė ir ilgalaikė programinė veikla, užtikrinanti darnų ryšį tarp sveikatos, išsilavinimo ir vystymosi.Įtrauktis. Įvairovė suprantama kaip vertybė, kiekvienas mokyklos bendruomenės narys jaučiasi saugus ir gerbiamas.Įgalinimas. Skatinamas kiekvieno įsitraukimas į aktyvią veiklą.Demokratija. Sveikatinimo veikla mokykloje grindžiama demokratijos principais.
Principai:
Visaapimantis visos mokyklos bendruomenės sveikatinimo veiklos suvokimas ir požiūris į sveikatą. Kiekvienos klasės sveikatos stiprinimo veikla darniai susijusi su visos mokyklos sveikatinimo strategija, sveikatai palankios mokyklos aplinkos kūrimu, sveikos gyvensenos kompetencijų ugdymu bei visos mokyklos bendruomenės įsitraukimu į šią veiklą.Dalyvavimas. Visi bendruomenės nariai, dalyvaudami sveikatos stiprinimo veikloje, jaučiasi šeimininkais.Mokyklos privalumas. Sveikatą stiprinanti mokykla sukuria geresnes mokymosi ir mokymo sąlygas, nes sveiki mokiniai geriau mokosi, o sveikas personalas geriau dirba.Įrodymai. Nauja veikla grindžiama jau egzistuojančiais ar pačių atrastais įrodymais ir tyrimais.Mokykla ir bendruomenė. Mokyklai priskiriamas aktyvus bendruomenės vystymuisi įtaką darantis vaidmuo. (4-oji Europos sveikatą stiprinančių mokyklų konferencija „Teisumas, švietimas ir sveikata”, „Odensės teiginiai”, 2013 m. spalio 7–9 d., Odensė (Danija)
„Kiekvienas vaikas ir jaunuolis Europoje turi teisę ir privalo turėti galimybę mokytis sveikatą stiprinančioje mokykloje“ (Iš 1-osios Europos sveikatą stiprinančių mokyklų tinklo konferencijos „Sveikatą stiprinanti mokykla – investicija į mokymą, sveikatą ir demokratiją“ rezoliucijos. 1997 m. Graikija) „Sveikatos stiprinimas mokykloje gerina jaunų žmonių gebėjimus imtis veiksmų ir generuoti pokyčius. Ši veikla suteikia galimybes sukurti aplinką, kurioje galima įprasminti savo siekius ir laimėjimus. Suteikimas jauniems žmonėms galimybių, susijusių su jų svajonėmis ir planais, įgalina juos pačius tvarkyti savo gyvenimą ir gyvenimo sąlygas“ (PSO, 1997) (Iš 2-osios Europos sveikatą stiprinančių mokyklų konferencijos „Švietimas ir sveikatos stiprinimas mokyklose. Švietimo ir sveikatos sektorių bendradarbiavimas“, Egmond’o darbotvarkė, 2002 m. rugsėjo 25–27 d.)„Sveikatą stiprinanti mokykla yra tokia mokykla, kurioje įgyvendinamas tam tikrą struktūrą ir sistemą turintis visų mokinių ir mokytojų bei kito personalo sveikatos, gerovės ir socialinio kapitalo plėtojimo planas. Sveikatą stiprinančios mokyklos pateikia įrodymus apie mokyklų bendruomenių sveikatos ir gerovės pagerėjimą“ (Iš 3-iosios Europos sveikatą stiprinančių mokyklų konferencijos „Geresnė mokykla – sveikesnė mokykla“ Vilniaus rezoliucijos. 2009 m. Vilnius.
Sveikatą stiprinančių mokyklų veikla
Sveikatą stiprinančioje mokykloje vykdoma ilgalaikė ir kryptinga sveikatos ugdymo ir stiprinimo veikla pagal parengtas ir tarpžinybinės (SAM ir ŠMM) komisijos patvirtintas sveikatos stiprinimo programas.Sveikatos ugdymas SSM apima įvairias sveikatos sritis:
Sveikatą stiprinančių mokyklų bendruomenių nariai dalyvauja bendruose projektuose, konkursuose, mokymuose, konferencijose, aktyviai dalijasi gerąja patirtimi.
Sveikatą stiprinančių mokyklų sėkmės įrodymai:
Video filmas sveika mokykla.Sveikatą stiprinančių mokyklų sąrašas.SSM tinklo renginiai.Kaip tapti sveikatą stiprinančia mokykla?Dokumentai, reglamentuojantys tinklo plėtrą.Metodinė medžiaga, publikacijos, leidiniai.Geroji patirtis
Trečiosios Europos konferencijos sveikatos stiprinimo klausimais „Geresnė mokykla – sveikesnė mokykla“.Vilniaus rezoliucija. Atsisiuntimui: lietuvių k. [PDF], anglų k. [PDF]
Nacionalinės dienos apžvalga. Atsisiųsti [PDF]
Konferencijos naujienlaiškis. Atsisiųsti (ang. k.) [PDF]
Konferencijos ataskaita. Atsisiųsti (ang. k.) [PDF]
>Pedagoginė patirtis – vaikų sveikatos ugdymo pagrindas. Gerosios patirties knyga. Atsisiųsti [PDF]
Better School Through Health: Case studies of practice (anglų k.) [PDF]
Accessibility Tools